Senior intaker bijstand/allround inkomensconsulent Participatiewet

Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
75 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.  

Opdracht 

  • Afhandelen bijstandsaanvragen (inclusief nieuwe inburgeraars);

  • Voeren van intake gesprekken voor diverse bijstandsregelingen;

  • Geven van voorlichting;

  • Handhaving uitkeringsverplichtingen;

  • Uitvoeren onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;

  • Maken van rapporten en beschikkingen;

  • Beheren caseload en monitoring voortgang;

  • Signaleren mogelijke fraude;

  • Uitvoeren van (periodieke) controles;

  • Deelnemen aan multidisciplinaire casuïstiekoverleggen (sociaal domein);

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als intaker bijstand, poortmedewerker of inkomensconsulent in de afgelopen 5 jaar. De werkzaamheden moeten de volgende onderdelen bevatten: onderzoeken, beoordelen en afhandelen van bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet in de afgelopen 5 jaar;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;

  5. Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis in Veenendaal om de werkzaamheden uit te voeren. De werkdagen zijn tussen 8:30 en 17:00 uur.

Gunningscriteria / wensen (weging, totaal 100 punten) 

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Intaker of inkomensconsulent binnen een gemeente of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 8 jaar (30 punten); 

  2. Aantoonbare kennis van de participatiewet en aanverwante regelgeving. Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);

  3. Maximaal 50 minuten reistijd woon-werkverkeer enkele reis richting gemeentehuis Veendaal (20 punten);

  4. Aantoonbare kennis van Voorliggende Voorzieningen (Sociale Zekerheid). Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten)

  5. Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet

Competenties 

  • Dienstverlenend;

  • Kwaliteitsbewust;

  • Nauwkeurig;

  • Fraude-alert;  

  • Efficiënt rapporteren;

  • Samenwerken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 18 maart 2025 tussen 09:00 uur en 12:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen maandag 17 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Gemeente Veenendaal heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Veenendaal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Veenendaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur