Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
12 nov 2024Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s va risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.
‘Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.’ Dat is waar we voor staan. Onze ambitie blijft ongewijzigd, maar heeft de afgelopen jaren wel een andere lading gekregen.
De gehele afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer bevindt zich in een ontwikkeltraject dat aansluit op de organisatie brede ontwikkelkoers die is ingezet. Je leest hier meer over in de Bestuursagenda VRU 2024-2027. Onze ontwikkelkoers geeft richting, maar nog niet alles ligt in beton gegoten. We hebben onze thema’s bepaald en de organisatie en onze afdeling zijn volop in ontwikkeling. Het realiseren van de ambitieuze ontwikkelagenda van de VRU vraagt veel betrokkenheid, initiatief en innovatie van het ICT domein.
De afdeling Informatiemanagement & ICT Beheer (45 professionals) is verantwoordelijk voor het beheer op het huidige digitale domein van de VRU (software en hardware, steeds meer als SAAS dienst) en de ontwikkeling naar een steeds meer digitale wereld met accurate en veilige beschikbare informatie. Samen met je functioneel beheer collega’s behoor je tot het team ICT Beheer. Gezamenlijk leveren jullie een actieve bijdrage aan beheer en de ontwikkeling van de IT oplossingen van de VRU. Je hebt veel contact met de gebruikers organisatie en ook met leverancier & partners.
Opdracht
Veiligheidsregio Utrecht maakt gebruik van AFAS-software voor de ondersteuning van de HR-, financiële en inkoopprocessen. Door het intensieve gebruik van AFAS en de verbetermogelijkheden die we bij onze processen zien is er behoefte aan ondersteuning bij het realiseren van deze verbeteringen.
Als functioneel beheerder Afas ben je in dit soort veranderingen medeverantwoordelijk voor het overzicht en de implementatie, in de rol van project-lid. Ook plan je als productowner sprints en bereid je deze voor. Hierbij worden wijzigingen gespecificeerd en geprioriteerd. Daarnaast bestaan werkzaamheden uit reguliere beheerswerkzaamheden en nazorg van de eerdergenoemde aanpassingen.
Je adviseert proceseigenaren over inrichtingskeuzes en processtappen; Je vertaalt businesswensen in wijzigingen en realiseert deze (met collega’s en partners); Je stelt testplannen op en test de oplossing; je lost incidenten op; Je bewaakt de koppelingen en interfaces; Je onderhoudt contacten met gebruikers en leveranciers, je bent de regisseur in je domein, zowel intern als extern. Je ondersteunt continu in het verbetertraject en houdt daarbij rekening met de geldende regelgeving, bijvoorbeeld AVG, BIO en/of WOO.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een aantoonbare opleiding op hbo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het functioneel beheer van AFAS in de afgelopen 5 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met diverse gebruikersgroepen en eigenaren;
4. Aantoonbare werkervaring met AVG, BIO en/of WOO (benoem dit duidelijk in het cv);
5. Aantoonbaar AFAS Expert gecertificeerd binnen de domeinen HRM/In en OutSite en Workflow;
6. Aantoonbare en relevante werkervaring (minimaal 1 jaar) bij Veiligheidsregio’s;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als productowner met het plannen en bewaken van sprints (20);
8. Aantoonbare werkervaring met het maken van testplannen en het gestructureerd testen van functionaliteit (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het bouwen van HRM workflows en autorisaties in een complexe organisatie (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
11. Ervaring met stakeholders binnen en buiten een organisatie (20 punten);
Competenties
Resultaatgericht, initiatiefrijk en creatief
Analytisch sterk en accuraat
Verbindend, organisatie-sensitief
Stressbestendig
Communicatie vaardig
Gestructureerd en service gericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op 19 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 18 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de 1e
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).