VNGR - Selling Consultant

Nassaulaan 12, 2514 JS Den Haag, Nederland

Sluit over 6 dagen
120 40 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mrt 2025

Einddatum:

29 feb 2028

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

24 jan 2025

Over VNG Realisatie
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) werkt aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij de lokale uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door het actief participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, daar samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren. Zo draagt VNG Realisatie bij aan vier gemeentelijke speerpunten:

  • werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;

  • verbeteren van de dienstverlening;

  • een efficiënte en wendbare organisatie;

  • anticiperen op de toekomst.

Over het SCG
Binnen basisteam Collectieve Diensten wordt uitvoering gegeven aan diverse gemeentelijke dienstverlening. Voor het beheren van deze landelijke diensten is een serviceorganisatie ‘Servicecentrum gemeenten’ (SCG) gerealiseerd. Het SCG bestaat uit een team van ongeveer 25 toegewijde professionals. Namens de VNG en gemeenten voeren zij het contractmanagement en beheer uit voor contracten op in het ICT-domein en andere door de VNG te onderzoeken domeinen.

Omschrijving van de opdracht
In deze functie excelleer jij in het vormen van een collectief van gemeenten die gezamenlijk op het gebied van ICT willen inkopen. Jij bent het primaire aanspreekpunt en zorgt ervoor dat de deelnemers aan het collectief in elke fase van de aanbesteding op de hoogte zijn van de voortgang en managet daarbij de verwachtingen. Je bent zeer goed in staat om de eisen en wensen van deelnemers op alle aspecten te vertalen in een bestek van eisen en wensen en je bent bedreven in het slaan van de brug tussen deelnemers en leveranciers via marktconsultaties. Samen met de bidmanager en in overleg met (potentiële) deelnemers en (potentiële) aanbieders realiseer je een marktstrategie, algemeen functionele beschrijvingen en het bestek. Daarnaast ondersteun je in de opstart van de Contract Beheer Organisatie en daarbinnen het leveranciersmanagement en relatiemanagement.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Het betreft de volgende werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Overtuigen van gemeenten tot deelname aan een inkoopcollectief;

  • Adviseren van deelnemers op het gebied van telecommunicatieconcepten, de inkoop van telecommunicatiediensten en de toepassing van de ingekochte diensten;

  • Het onderhouden van de relatie met deelnemers en leveranciers;

  • Afstemmen van eisen en wensen van deelnemers op het aanbod in de grootzakelijke markt;

  • Ontwikkelen van het bestek;

  • Als senior coachen en begeleiden van overige Consultants binnen de afdeling;

  • Verrichten van zo nodig overige werkzaamheden op gelijkwaardig niveau indien dit voor de bedrijfsvoering gewenst of noodzakelijk is.

Eisen

  • WO werk- en denkniveau

  • Minimaal 5 jaar ervaring met gemeentelijke ICT inrichting.

  • Aantoonbare kennis over de marktsituatie m.b.t. leveranciers in de gemeentelijke ICT markt.

  • Aantoonbare kennis en minimaal 5 jaar ervaring met salesmanagement binnen het ICT domein bij de lokale overheid.

  • Aantoonbare kennis en minimaal 5 jaar ervaring met bidmanagement binnen het ICT domein bij de lokale overheid.

  • Bewezen trackrecord binnen een organisatie die voor een collectief van gemeenten werkt (belangenvereniging, inkoopcombinatie, SSC).

Wensen

  • Uit CV aantoonbare ervaring met het invulling geven aan leveranciers- en marktevaluatie - 30%

  • Uit CV aantoonbare ervaring met het aansturen van externe ICT-leveranciers - 30%

  • Uit CV aantoonbare ervaring met het uitvoeren van aanbestedingen binnen het gemeentelijk domein - 20%

  • Uit CV aantoonbare kennis van de ICT markt - 20%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur