Toezichthouder Glasvezelaanleg

Waterland

Pierebaan 3, 1141 GV Monnickendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€90 8 tot 36 uur (gemiddeld 24) Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

8 tot 36 uur (gemiddeld 24)

Publicatiedatum:

26 okt 2024

Organisatie
De gemeente Waterland wil een toekomstbestendige organisatie zijn en zorgen dat de dienstverlening op alle fronten op orde is. Daar hoort de dienstverlening naar nutsbedrijven bij, zoals telecomaanbieders die glasvezel willen aanleggen in de gemeente. De aanleg van glasvezel is weliswaar geen taak van de gemeente, maar de gemeente heeft wel een wettelijke regierol om dat in goede banen te leiden.

Opdracht
PoP, OAP’s, DP’s, muddruk, jij weet waar het over gaat. Als zelfstandig werkend toezichthouder glasvezelaanleg ben je in staat om het gehele proces te begeleiden vanaf de aanvraag om instemming met (deel)projecten in MOOR tot en met de oplevering van het straatwerk en het afhandelen van de facturen. Je bent in staat om de juiste leges te bepalen en om de juiste VNG tarieven toe te passen. Je beoordeelt de deelaanvragen met de low-leveldesigns en je ziet toe op de juiste uitvoering van de werkzaamheden conform de wet- en regelgeving en de door de gemeente gestelde voorschriften, en legt de resultaten vast.

Je ziet toe op de ploegen die aan het werk zijn door ze zo nodig dagelijks te bezoeken en te controleren of het werk gaat volgens de voorschriften. Het bouwen aan een goede relatie met de mensen in het veld is daarbij belangrijk. Ga er vanuit dat ze de voorschriften in het begin nog niet zo goed kennen als dat jij ze kent. De aannemer moet weten dat de je alles controleert en dat het werk beter maar meteen goed gedaan kan worden.

De juiste voorbereiding en afstemming met partijen en het toezicht op de juiste uitvoering van de werkzaamheden door de telecomaannemers worden door jou verzorgd. Je kent de planning van de aannemers, de kritische paden en stuurt bij zodra dat nodig is om te voorkomen dat partijen elkaar in de weg lopen.

Je bent ook aanspreekpunt namens de gemeente voor vragen/meldingen/klachten over de aanleg van glasvezel (meldingssysteem e-Suite/Dimpact). Je legt relevante zaken en afspraken vast in een projectdossier. Vanwege de commerciële belangen van telecompartijen voorkom je conflictsituaties door wekelijks een coördinerend overleg voor te zitten met de aannemers die glasvezel aanleggen. Je activiteiten stem je steeds zorgvuldig af met collega’s, zoals met de medewerker van verkeer, de wegbeheerder, de beleidsmedewerker, maar zo nodig ook met de collega’s van Communicatie of Juridische Zaken.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde relevante mbo-opleiding in de richting van Civiele Techniek;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring in het houden van toezicht op en coördineren van de aanleg van ondergrondse infra zoals glasvezel;
3. In het bezit van rijbewijs B;
4. BYOD-regeling (bring your own device) regeling is van toepassing; kandidaat dient in het bezit te zijn van een eigen laptop en telefoon.

Gunningscriteria (wensen) (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare kennis van en ervaring met de toepassing van de Telecommunicatiewet en telecomverordeningen zoals de AVOI van de gemeente Waterland (40 punten)
6. Aantoonbare kennis van en ervaring met RAW-systematiek en de geldende richtlijnen CROW (40 punten);
7. Aantoonbare ervaring met MOOR, Excel, Word, e-Suite/Dimpact (20 punten).

Competenties
In Waterland zijn belangrijke competenties: lef, verbinding, vertrouwen, nieuwsgierigheid. Voor deze

functie komt daar besluitvaardig, samenwerken, stressbestendig, oplossingsgerichtheid en communicatief vaardig bij.

Functieschaal/tarief
Uurtarief voor deze uitvraag is maximaal €90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,50  per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV en motivatie
CV en motivatie: maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: De werkdagen worden in overleg afgesproken. De werkzaamheden worden uitgevoerd in / op gemeentehuis te Monnickendam en op uitvoeringslocaties.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor de uitvoering van de opdracht is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.