Adviseur Bedrijfsvoering

Rijksvastgoedbedrijf

Korte Voorhout 7, 2511 CW Den Haag, Nederland

Sluit over 7 dagen
103,40 16 - 20

Begindatum:

6 mei 2025

Einddatum:

5 mei 2026

Uren per week:

16 - 20

Publicatiedatum:

23 apr 2025

Opdrachtgever
Het Rijksvastgoedbedrijf is de grootste opdrachtgever in Nederland op het gebied van vastgoed. Wij zijn een professionele organisatie met een enorme hoeveelheid beschikbare kennis en ervaring. We beheren ruim 11,7 miljoen vierkante meter bruto vloeroppervlak aan gebouwen en circa 82.000 hectare grond. Onze medewerkers ontwikkelen en beheren onder meer rechtbanken, kazernes, magazijnen, kantoren, musea, gevangenissen, gerechtsgebouwen, paleizen en monumenten.

Bij het Rijksvastgoedbedrijf werken project- en procesmanagers, inkopers, contractmanagers, gebouwbeheerders, juristen, restauratiespecialisten, ingenieurs en architecten. Maar ook ecologen en kunsthistorici. Wij zorgen voor beheer en onderhoud, aan- en verkoop, nieuwbouw, verbouw en renovatie én ontwikkeling en herontwikkeling van gebouwen en terreinen.

Onze missie: 'Het RVB realiseert en beheert zijn vastgoedportefeuille voor zijn gebruikers en zet gebouwen en terreinen in voor de realisatie van economische en maatschappelijke meerwaarde op basis van beleidsdoelen.', is in 2019 aangescherpt met ‘We willen de waarde van Rijkvastgoed maximaal benutten. We werken daarom samen met andere partijen om niet alleen onze eigen gebouwen, maar ook de hele omgeving te verbeteren. Economie, leefomgeving en natuur varen wel bij wat we doen.’

Zie https://www.rijksvastgoedbedrijf.nl/over-ons/organisatie voor meer informatie over het Rijksvastgoedbedrijf.

Directie Vastgoedbeheer
De directie Vastgoedbeheer onderhoudt en beheert de gebouwen, gebouw gebonden (technische) installaties, werken, terreinen en gronden van het Rijksvastgoedbedrijf en Defensie. Daarnaast realiseert de directie Vastgoedbeheer projecten die het gevolg zijn van (her)ontwikkeling, transformatie of transacties.

Omschrijving van de opdracht
De rol van procescoördinator is van groot belang binnen het projectteam dat zich bezig houdt het project zuigdrains op de verschillende militaire vliegvelden die binnen het verantwoordelijkheidsgebied van de afdeling Realisatie Landelijk vallen. De procescoördinator ondersteunt de projectleider bij het organiseren en uitvoeren van de werkzaamheden op de militaire vliegvelden. Je begeleidt de projecten in de uitvoering en zorgt ervoor dat de werkzaamheden op de vliegvelden in afstemming met de gebruiker(s) van de velden tot uitvoering kunnen komen.

Eisen
Aanbiedingen dienen vergezeld te gaan van een cv waarmee de kandidaat aantoont te voldoen aan de eisen 1, 2 en de wensen.
LET OP: onderbouw in uw cv voor eis 1 en 2 hoe en op welke wijze u voldoet. Bij het ontbreken van een of meer minimumeisen voldoet het cv niet. Voorts neemt de kandidaat in zijn aanbieding een verklaring op met betrekking tot de overige eisen.

  1. De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek.

  2. De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar ervaring met het uitvoeren van begeleiden van onderhoud aan zuigdrains en militaire vliegvelden.

  3. De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOLVCA) of is bereid dit diploma op eigen kosten te behalen binnen drie weken na startdatum opdracht.

    • Geldige diploma’s dragen het VCA/VCU-logo, de vermelding ‘Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCA’, de naam van het Examencentrum VCA, kandidaat naam, geboortedatum en VCA diplomanummer.

    • Bij het niet benoemen van VCA gegevens in het CV van de kandidaat en hierdoor de verificatie in het Centraal Diploma Register (CDR) https://www.vca.ssvv.nl niet kan plaatsvinden zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  4. De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na gunning opdracht i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.

    • De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.

  5. Het maximum uurtarief voor deze opdracht is € 103,40 all in, excl. btw.

    • Expliciet vermelden wij dat eventuele verblijfskosten, de reiskosten en reisduur voor zowel werkwerkverkeer als woon-werkverkeer niet door de opdrachtgever voor vergoeding in aanmerking komt.

  6. Benoem duidelijk in het cv bij de opleiding en werkervaringen aan welke eis (onder vermelding van het nummer van deze eis) hiermee wordt voldaan. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat van maximaal 7 pagina's A4.

    • De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op het bijgevoegde aanbiedingsformat (zie bijlage 1), dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen). Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties.

    • LET OP: Er kan in totaal 1 document worden geüpload. Het CV en de beschrijving van de wensen kunnen worden samengevoegd in 1 document, waardoor er een bestand (van maximaal 10 pagina’s A4) geüpload kan worden.

    • de externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  7. De aangeboden kandidaat dient te beschikken over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen. De elektronische hulpmiddelen worden niet door Rijksvastgoedbedrijf ter beschikking gesteld.

  8. De aangeboden kandidaat gaat akkoord met de verplichte documenten genoemd onder de toelichting. Daarnaast dienen de genoemde documenten voor aanvang (en/of zo spoedig mogelijk) geüpload te worden in het digitale (leveranciers)dossier.

    • De volgende documenten vormen samen de Offerteaanvraag:

      • Dit document, de Offerteaanvraag in de inhuurapplicatie;

      • Beschrijving van de opdracht;

      • Programma van eisen (bijlage 1 op het Aanbestedingsplatform);

      • Concept overeenkomst (bijlage 2 op het Aanbestedingsplatform);

      • ARVODI-2016 (bijlage 3 op het Aanbestedingsplatform);

      • Procedurevoorschriften (bijlage 5 op het Aanbestedingsplatform).

    • Documenten: GVA verklaring, bewijs van verzekering, beroepsaansprakelijkheid (alleen voor ZZP/ZZP via intermediair), bedrijfsaansprakelijkheid, VOG verklaring, formulier Integriteitsverklaring, formulier nevenwerkzaamheden, bewijs KvK inschrijving en de bijlage Model Integriteitsverklaring Rijk voor externen

  9. In verband met de werkzaamheden is het een eis dat een positieve referentie omtrent integriteit verifieerbaar is. Daarnaast dient de kandidaat een Verklaring Omtrent Gedrag te kunnen overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht.

  10. Wij verzoeken u graag te vermelden op welke basis u deze opdracht aanneemt.

Competenties
[De aangeboden kandidaat bezit de competenties:
Voor het volledige FGR-profiel zie http://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/functiegebouw.]

  • Plannen en organiseren;

  • Resultaatgericht

  • Samenwerken.

Gunningcriteria
De kandidaat beschrijft per wens, met behulp van en verwijzing naar referenties, niet ouder dan 7 jaar, hoe en in welke mate hij daaraan voldoet. Hierbij dient het verband tussen de wens en de referentie telkens duidelijk te worden omschreven, per aspect en waar mogelijk aan de hand van concrete voorbeelden en situaties. De kandidaat dient zijn antwoorden te geven op dit document, dat bij het cv wordt gevoegd (max. 3 A4 voor alle wensen tezamen).
LET OP: de beoordelingscommissie baseert haar oordeel niet op het cv. Het cv dient slechts om aan te tonen dat de kandidaat voldoet aan de minimumeisen.

  1. De mate van ervaring met coördineren van voorbereidingswerkzaamheden
    (20 punten)

    • De mate van ervaring met betrekking tot inbrengen van uitvoeringsaspecten in de voorbereiding van de werkzaamheden

    • De mate van ervaring met afstemmen binnen de organisatie

  2. De mate van ervaring met coördineren van uitvoeringswerkzaamheden
    (30 punten)

    • De mate van ervaring in afstemming met de omgeving/ stakeholders (in het geval van dit project de operationele leiding van de luchtmachtbasis en het bureau infrastructuur) om de uitvoering van de werkzaamheden aan zuigdrains te realiseren

    • De mate van ervaring met betrekking tot het instrueren en begeleiden van werkzaamheden door uitvoeringspartijen.

  3. De mate van ervaring met het realiseren van werkzaamheden in een complexe werkomgeving als militaire vliegvelden (zowel qua afstemming met de basis, als organiseren van toegang tot de basis en de hoge veiligheidsvereisten om werk uit te kunnen voeren).
    (30 punten)

    • De mate van ervaring met het gerealiseerd krijgen van werkzaamheden op een militaire luchtmachtbasis

    • De mate van ervaring met het regelen van toegang van een complexe werkomgeving (in dit geval militaire vliegvelden) voor uitvoerende partijen.

  4. Prijsscore: (laagste tarief/ aangeboden tarief) * maximale prijsscore
    De maximale prijsscore is 20 punten.

Aanvullende informatie

  • In verband met de wet DBA dient u bij elke aangeboden kandidaat aan te geven of het gaat om detachering of een inhuur van een zzp-er. Dit dient zowel op het CV (het PDF-bestand) als in DioR te worden vermeld. Bij het ontbreken van die informatie op het CV kan de opdracht niet gegund worden.

    • Opdrachtnemer deelt de werkzaamheden zelfstandig in wanneer het een opdracht op ZZP-basis betreft. Wel vindt - voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is - afstemming met Opdrachtgever plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt Opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij Opdrachtgever.

  • Werklocatie: St. Jacobsstraat 16 te Utrecht De projectlocatie liggen verspreid over het land. Bezoeken van projectlocaties is noodzakelijk voor het uitoefenen van de functie. (Hybride werken behoort tot de mogelijkheden na inwerkperiode en in overleg met de (project)manager)

  • Screening: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 dient uiterlijk 6 weken na aanvang van de opdracht in DioR geüpload te worden. Bij ‘Naam organisatie’ dient de naam van de leverancier vermeld te staan inzake het inhurende dienstonderdeel.

    • Voor deze opdracht is een MIVD B Screening verplicht. Opdrachtnemer verstrekt de gegevens voor dit onderzoek z.s.m. na een verzoek hiertoe. Het verkrijgen van deze ‘verklaring van geen bezwaar’ is een ontbindende voorwaarde. De doorlooptijd betreft meerdere maanden. In afwachting van de verklaring kunnen werkzaamheden in aangepaste vorm worden uitgevoerd.

  • Optie op verlenging: 2 opties van elk maximaal 12 maanden, na afloop initiële opdracht

  • Bijzonderheden: Bij het voorstellen: in pdf. Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals (mail)adres, telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur