Stadsplein 1B, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mei 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
6 feb 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) is de uitvoeringsorganisatie voor werk, inkomen en schuldhulpverlening voor de gemeenten Houten, IJsselstein, Lopik en Nieuwegein. Vanuit het Stadshuis in Nieuwegein en deels ook op locatie werken we met ruim 200 mensen aan het gericht vooruit helpen van onze klanten. Wij bieden inkomensondersteuning en verstrekken uitkeringen waar nodig. Ook stimuleren we mensen om naar vermogen mee te doen in de maatschappij. Bij WIL werken we vanuit een mensgerichte aanpak. Waar mogelijk passen we maatwerk toe binnen de geldende wet- en regelgeving.
Opdracht
Je verricht kwalitatief hoogstaand (dossier)onderzoek naar het rechtmatig verstrekken van uitkeringsgelden.
Je maakt daarvoor een uitvoeringsplan, gebruikt geautomatiseerde systemen, je verzamelt in het kader van de onderzoeken alle relevante gegevens en voert een dossieranalyse uit.
Je zet in samenwerking met collega’s diverse onderzoeksmiddelen in. Je voert confrontatiegesprekken, bent in staat op een professionele wijze een huisbezoek / waarnemingen ter plaatse te verrichten en getuigen te horen.
Je bevindingen leg je vast in een adviesrapportage.
Je werkt nauw samen met je collega’s uit verschillende disciplines in het sociale domein, en je naaste collega’s.
Je voert werkzaamheden uit voor zowel de poort als het lopende bestand, waaronder ook themacontroles.
Je ondersteunt, begeleidt en adviseert je de collega’s van andere afdelingen op het gebied van fraudealertheid, fraudesignalering, fraudebestrijding en preventie.
knock-outcriteria
1. Een afgeronde, relevante opleiding op minimaal HBO niveau;
2. Aantoonbare kennis van de participatiewet, algemene wet bestuursrecht en regelingen met inkomensafhankelijke componenten;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker handhaving Participatiewet / Handhaver Participatiewet (geen ervaring als uitsluitend inkomensconsulent);
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Vanwege de aard van de onderzoeken ben je bereid buiten de reguliere kantoortijden te werken; (20 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het voeren van confrontatiegesprekken; (30 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met Suite; (20 punten)
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Sociaal Juridische dienstverlenging; (30 punten)
Competenties
besluitvaardig,
overtuigingskracht,
zorgvuldig handelen;
Samenwerken
sterk in oordeelsvorming en conflicthantering;
oplossingsgericht en bereid om verder te kijken dan je eigen domein.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de organisatie inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Bij voorkeur Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op: zo spoedig - mogelijk in overleg
met Ahmed Ramedan, senior team Handhaving en Mohamed Elmoussaoui, medewerker Handhaving.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Werk en Inkomen Lekstroom heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. De overeenkomsten zijn als model bijgevoegd in het reactieformulier (Model 4 in geval u een ZZP’er bent, Model 5 in geval u een Toeleverancier bent die een zzp’er aanbiedt en Model 6 in het geval u een Toeleverancier bent de Tijdelijke medewerker detacheert). U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de Wijziging Leidraad Invordering nr. BLKB2012/1062M.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).