Teamhoofd Team Diagnose

Werkplein Hart van West-Brabant

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

17 feb 2025

Einddatum:

17 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Voor het team Diagnose zijn wij op zoek naar een:

Teamhoofd
36 uur per week (vooralsnog voor de duur van 6 maanden met optie tot verlenging tot eind 2025)

Als teamhoofd ben je verantwoordelijk voor het team Diagnose. Je geeft leiding aan een team dat bestaat uit ongeveer 45 medewerkers. Je maakt als teamhoofd onderdeel uit van het Managementteam.

Jouw uitdaging
Het team Diagnose heeft de afgelopen jaren een aantal grote veranderingen doorgemaakt. Deze passen binnen de organisatieontwikkelingen van het Werkplein. Onze organisatie maakt sinds 2019 de omslag:

  • Van organisatie centraal naar inwoner centraal

  • Van procesgericht naar resultaatgericht

  • Van hiërarchische aansturing naar zelforganisatie

  • Van wantrouwen naar vertrouwen

Team Diagnose is verantwoordelijk voor het vaststellen van uitkeringen levensonderhoud en bijzondere bijstand. Voorheen was dat met name een juridisch vraagstuk. Sinds een jaar is dit onderdeel van een brede intake met inwoners, waarin wordt doorgevraagd naar meerdere leefgebieden ook buiten de Participatiewet. Waar nodig wordt de samenwerking gezocht met andere domeinen. Het werk is van meer centraal verplaatst naar lokaal in één van de zes gemeentehuizen, of idealiter op een andere locatie waar de inwoner zich op zijn gemak voelt.

Allemaal mooie veranderingen voor de inwoner! Maar ook grote stappen voor het team. Als tijdelijk teamleider wordt van je verwacht dat je alle medewerkers in het team verder helpt en goed toerust om hier in mee te bewegen.

We zoeken een tijdelijk teamleider die met name aan de slag gaat met de zelforganisatie van het team. Omdat de focus voorheen vooral lag op het uitvoeren van vastgestelde processen kan het team groeien in eigenaarschap en zelf oplossend vermogen. Onze ideale tijdelijke teamleider stimuleert dit maximaal, coacht medewerkers en spreekt medewerkers aan wanneer de nieuwe Werkplein koers wegzakt. Iemand die dus een duidelijk kader schept voor het team.

Ook verwachten we een waardevolle bijdrage van je binnen het managementteam. Ook ons MT is lerende in hun nieuwe rol. Zelforganisatie is nog in ontwikkeling. We zoeken een collega die ons hier in verder kan helpen.

Over jou
Als teamhoofd Diagnose ben je een ervaren leidinggevende die meedenkt, duidelijkheid biedt, kaders stelt en prioriteiten bepaald. Je bent een initiator die inspireert, stimuleert en mensen meeneemt in het veranderproces. Je weet goede voorbeelden in het zonnetje te zetten, maar stelt ook grenzen wanneer collega’s terugvallen in oud gedrag. En verder:

  • Heb je ruime ervaring als leidinggevende binnen het Sociaal Domein.

  • Heb je kennis van zelforganisatie en bent in staat om teams hier op toe te rusten

  • Heb je bij voorkeur kennis van de participatiewet.

  • Heb je ervaring in veranderprocessen en het coachen op teamdynamiek en houding en gedrag van medewerkers.

  • Weet je optimaal gebruik te maken van de ondersteunende faciliteiten en het HRM instrumentarium dat het Werkplein biedt

  • Draag je bij aan de verdere professionalisering van het managementteam

  • Heb je minimaal een HBO werk- en denkniveau

Eisen

  • Kandidaat heeft een HBO werk- en denkniveau.

  • Kandidaat heeft minimaal 4 jaar ervaring in een leidinggevende functie in het Sociaal Domein. Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met zelforganisatie. Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat heeft ervaring in veranderprocessen. Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat heeft ervaring in het coachen op teamdynamiek. Dit moet blijken uit de CV.

  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

Wensen

  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Is kandidaat beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

  • Kandidaat heeft kennis van de participatiewet. Dit moet blijken uit de CV.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur