Consultant TOPdesk

Fryslânplein 3, 8914 BZ Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 90,00 27 Friesland

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

30 mei 2025

Uren per week:

27

Publicatiedatum:

6 feb 2025

Opdracht omschrijving
Ga tijdelijk aan de slag bij Wetterskip Fryslân en duik in de uitdagende wereld van het waterbeheer. Je maakt altijd een verschil in de wereld om je heen en draagt bij aan een veilige en leefbare provincie. Voor mens en natuur. Voor huidige en volgende generaties. En wat doe jij morgen met water?

Digitalisering is cruciaal voor onze organisatie en TOPdesk is een essentieel onderdeel van ons servicemanagement. Vanwege een recente health check van TOPdesk zijn er verbeterpunten binnen de TOPdesk omgeving van Wetterskip vastgesteld. Om deze omgeving te optimaliseren en verder te ontwikkelen, zoeken we een ervaren consultant TOPdesk voor een afgebakend traject.

Je gaat aan de slag met het optimaliseren van onze huidige TOPdesk-omgeving. Je richt je op het verbeteren van de inrichting, met speciale aandacht voor de Self Service Portal (SSP). Je werkt nauw samen met medewerkers van Wetterskip Fryslân, ketenpartners en externe partijen om TOPdesk zo efficiënt en gebruiksvriendelijk mogelijk in te zetten binnen Wetterskip Fryslân. 
Daarnaast wordt er van je verwacht dat je een bijdrage levert aan de doorontwikkeling van de applicatie om deze naar een hoger volwassenheidsniveau te brengen, met een focus op de ICT-processen Configuratiebeheer, Wijzigingsbeheer en Incidentbeheer.

Verantwoordelijkheden
De opdracht bestaat uit:

  • Ondersteunen en adviseren van de huidige functioneel beheerder TOPdesk bij het verbeteren van de inrichting van TOPdesk, met focus op incidentmanagement, changemanagement, assetmanagement, actiebeheer en de Self Service Portal.

  • Optimaliseren van de rechtenstructuur en accounts.

  • Configureren en doorvoeren van wijzigingen, inclusief workflows en formulieren.

  • Analyseren en verbeteren van meldingenbeheer, probleembeheer en rapportages.

  • Realiseren van koppelingen tussen TOPdesk en externe systemen.

  • Ontwikkelen van scripts om acties binnen TOPdesk te versnellen.

  • Opstellen van werkinstructies en ondersteunen van gebruikers.

  • Voeren van gesprekken met medewerkers om knelpunten en wensen te inventariseren en deze om te zetten naar concrete verbeteringen.

Benodigde competenties:

  • Klant- en servicegerichtheid.

  • Plannen en organiseren.

  • Resultaatgerichtheid.

  • Omgevingsbewustzijn en netwerken.

  • Creativiteit en doorzettingsvermogen.

  • Goede frustratietolerantie en motiverend vermogen.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 3 maart 2025 tot 30 mei 2025 voor (gemiddeld) 27 uur per week. (3 dagen per week) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De gesprekken zijn op 27 februari 2025. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 met motivatie toe.

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in een IT-gerelateerde richting.

  • Minimaal 5,5 jaar ervaring als Functioneel Beheerder van TOPdesk.

  • Kennis van servicemanagement en ITIL-processen.

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Wensen

  • Ervaring met het implementeren en adviseren over TOPdesk in een organisatie (20%)

  • Vaardigheden in procesoptimalisatie en het bouwen van tegels en formulieren (20%)

  • Kennis van en ervaring met het automatiseren van processen in TOPdesk (20%)

  • Kennis van en ervaring met rapportages, selecties filters en koppelingen binnen TOPdesk (15%)

  • Kennis van en ervaring in het geven van trainingen aan huidige beheerders en gebruikers (15%)

  • Kennis van en ervaring met ITIL processen (10%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.