Bouwmanager Openbare Ruimte

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 feb 2025

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40fte) samen met collega's aan de realisatie van onderhoud- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist. Je doet dat in een gemeente die samenwerking met belanghebbenden hoog in het vaandel heeft staan. En ook met slagkracht wil werken aan resultaat. Dat is een uitdagende combinatie. 

Opdracht
In een dynamische omgeving voel jij je als een vis in het water. Je vervult de rol van bouwmanager op diverse projecten in uitvoering. Jij bent de schakel tussen de aannemer en de opdrachtgever. Je hebt ervaring met begeleiden van en uitvoeren van geïntegreerde contractvormen -zowel met als zonder bouwteam- (UAV-gc). Doordat je in de bouwteams al betrokken bent is de goede voorbereiding geborgd voor de uitvoering van de projecten. Je hebt een belangrijke rol in de afstemming met de NUTS partijen van de projecten en draagt zorg voor een tijdige en zorgeloze verlegging en/of vervanging van ondergrondse infrastructuur. Je  stemt dit af met de civiele aannemer. Samen met de Projectmanager heb je ook een belangrijke rol in Omgevingsmanagement in de uitvoeringsfase van de projecten. Je verliest inwoners, belangengroepen en collega's tijdens de uitvoering van het project niet uit het oog.

Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt aantoonbare affiniteit / ervaring met vernieuwede vormen van aanbesteden en contracteren van aannemers. 

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor minimaal 36 uur per week;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider civiel binnen een gemeente;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider verlegging ondergrondse infra;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met sturen op de communicatie, omgevingsmanagement met partners, inwoners en stakeholders; (30 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider herinrichting kernwinkelgebied; (40 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire projecten in geintegreerde contractvormen (water, riolering, groen, bomen, infrastructuur, kabels en leidingen) binnen een overheidsorganisatie; (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring als directievoerder. (15 punten) 

Competenties

  • Sociaal;

  • Je bent in staat om medewerkers te coachen en te reflecteren op hun gedrag;

  • Communicatief sterk in woord en schrift;

  • Met bestuurlijke en politieke antenne binnen en buiten de organisatie.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 21 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de zzp'er

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).x

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.