Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
De gemeente Baarn zoekt een zelfstandige professional die de verhuur van de Wintertuin in het Cantonspark namens de gemeente coördineert. De Wintertuin is een prachtige rijk monumentale kas die klaar staat voor een nieuwe gebruiker. Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor het vormgeven van de uitvraag en selectieprocedure voor een geschikte exploitant. Je zorgt ervoor dat dit proces transparant, objectief en in lijn met de wet- en regelgeving verloopt.
Taken en verantwoordelijkheden:
Opstellen en uitvoeren van een transparante en marktconforme uitvraag voor de verhuur van de Wintertuin.
Vormgeven en begeleiden van het selectieproces voor een geschikte exploitant.
Zorgdragen voor een juridisch en financieel solide verhuurovereenkomst.
Adviseren over en borgen van een objectief en rechtmatig verhuurproces.
Afstemming met interne en externe stakeholders, waaronder gemeentelijke afdelingen en potentiële huurders.
Rapporteren aan de gemeente over voortgang en keuzes in het selectieproces.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met vastgoedverhuur, inkoop en aanbestedingstrajecten;
2. Aantoonbare werkervaring met wet- en regelgeving rondom verhuur en gemeentelijke vastgoed;
3. Een afgeronde opleiding op hbo-bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met vastgoedverhuur, inkoop en aanbestedingstrajecten binnen een (semi)overheidsorganisatie (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als inkoper / coördinator inkoop binnen een gemeentelijke organisatie (35 punten);
6. Een afgeronde opleiding op het gebied van Inkoop, NEVI of vergelijkbaar (omschrijf duidelijk in het cv; (20 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 1 mei 2025 (15 punten);
8. Uurtarief maximaal €90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee externe partij (5 punten).
Competenties
Sterke communicatieve vaardigheden en ervaring met stakeholdermanagement.
Proactieve, resultaatgerichte en zelfstandige werkhouding.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 6 mei na 15.00 uur, of donderdag 8 mei. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.