Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
1 dec 2025Uren per week:
16 - 24Publicatiedatum:
26 apr 2025Wil jij een sleutelrol spelen in de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente? Heb je een scherp oog voor grond- en vastgoedtransacties en weet je deze strategisch in te zetten? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Organisatie
Je komt te werken voor het team Projecten, Vastgoed en Grondzaken (PVG). Het team maakt deel uit van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. Een team van circa 40 mensen, waarbij volop ruimte is voor eigen initiatief. Nieuwe collega’s voelen zich snel thuis in het team. Het Stadhuis is een heerlijke werkplek, de sfeer is goed. We motiveren, inspireren en leren van elkaar. Mensen vanuit de hele regio werken bij ons in het team.
Omschrijving van de opdracht
Als Verwerver Grond ben je verantwoordelijk voor het verwerven en beheren van grond ten behoeve van de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente. Je werkt samen met diverse interne en externe partijen en speelt een cruciale rol in projecten die de stad vormgeven.
Je bent onze deskundige op het gebied van de aankoop en verkoop van gronden. Dit doe je met oog voor zowel financiële als maatschappelijke en bestuurlijke belangen.
Jouw taken omvatten onder andere:
Het uitvoeren en begeleiden van grondtransacties zoals aankoop, verkoop en kavelruil. Bij het aankopen of verkopen van grond onderhandel jij met particulieren, bedrijven of andere overheden over de aankoop of verkoop van grond.
Het opstellen en uitvoeren van verwervings- en uitgiftestrategieën zoals: recht van erfpacht, recht van opstal en verhuur van gronden.
Het juridisch en financieel begeleiden van transacties, inclusief notariële afwikkeling. Je regelt dat alles juridisch goed wordt vastgelegd, zoals koopovereenkomsten en erfpachtcontracten.
Het adviseren van projectleiders en bestuur over gronduitgiftevraagstukken. Bij de waarde bepaling onderzoek jij wat een stuk grond waard is en laat eventueel taxaties uitvoeren.
Deelname aan projectteams waarin je de financieel-economische belangen bewaakt. Je werkt samen met collega’s van bijvoorbeeld projecten, vastgoed, planeconomen, ruimtelijke ordening en juridische zaken.
Het beheer en verhuur van het gemeentelijke gronden en pachtgronden.
Het volgen en analyseren van marktontwikkelingen op het gebied van grondzaken.
Het adviseren en begeleiden van onteigeningsprocedures. Je zorgt dat alles volgens de wet- en regelgeving verloopt, bijvoorbeeld op het gebied van bestemmingsplannen.
Kandidaat omschrijving
Om succesvol te zijn in deze rol, beschik je over:
HBO werk- en denkniveau en een relevante afgeronde opleiding, bijvoorbeeld in vastgoed, rechten of planologie;
Ervaring in grond- en vastgoedverwerving binnen een gemeentelijke of vergelijkbare overheidsomgeving;
Kennis van vastgoedrecht, contractvorming en onteigeningsprocedures;
Sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden: Je maakt eerlijke afspraken met grondeigenaren over prijs en voorwaarden.
Een strategische blik en analytisch vermogen;
Affiniteit met bestuurlijke processen en politieke sensitiviteit;
Cv-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).
Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
De kandidaat is in het bezit van een HBO diploma in een relevante richting zoals vastgoed, rechten of planologie.
De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in grond- en vastgoedverwerving binnen een gemeentelijke of vergelijkbare overheidsomgeving.
De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
Competenties
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden: Je maakt eerlijke afspraken met grondeigenaren over prijs en voorwaarden.
Een strategische blik en analytisch vermogen
Affiniteit met bestuurlijke processen en politieke sensitiviteit
Keuzemogelijkheden
Uitstekend (30 Punten)
Goed (20 Punten)
Voldoende (10 Punten)
Onvoldoende (0 Punten)
Wensen
De kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring in grond- en vastgoedverwerving binnen een gemeentelijke of vergelijkbare overheidsomgeving.
Meer dan 5 jaar (10 Punten) 2 tot 5 jaar (5 Punten) Minder dan 2 jaar (0 Punten)
De kandidaat ruime kennis van en ervaring in van vastgoedrecht, contractvorming en onteigeningsprocedures. Dit kan getoetst worden tijdens de intake
Ja, met alle drie (10 Punten) Minder dan 3 tot geen (0 Punten)
De gesprekken vinden plaats op woensdag 14 mei 2025. tussen 13.00-17.00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
(1 Punt)
Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
(1 Punt)
Let op!: Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.