Ambtelijk opdrachtgever gebiedsontwikkeling (SO24-1386)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
135 30 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

30 aug 2024

Omschrijving van de opdracht
Amstelveen en Aalsmeer zijn ambitieuze ontwikkelgemeentes. Het groene karakter van de gemeentes wordt door de inwoners gewaardeerd, maar er is eveneens een gebrek aan woningen. Het voorzieningenniveau is hoog en dat willen we graag zo houden. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen groeit naar de 110.000 inwoners voornamelijk door binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten, ook wordt er gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer is een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding.

Wij zijn op zoek naar een ambtelijk opdrachtgever ruimtelijke projecten. Het ambtelijk opdrachtgeverschap van de ruimtelijke projecten is belegd binnen de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. De afdeling Stedelijke ontwikkeling werkt voor Amstelveen en Aalsmeer. Het ambtelijk opdrachtgeverschap is op verschillende niveaus belegd binnen de afdeling. Afdelingsmanager, teamleider of in een enkel geval een externe, vervullen allen een rol als ambtelijk opdrachtgever. De ambtelijk opdrachtgever ruimtelijke projecten concentreert zich op de complexe en grote projecten. Als ambtelijk opdrachtgever ben je de schakel tussen het bestuur, marktpartijen en de ambtelijke organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de complexe en grote projecten binnen de projectenportefeuille met als voornaamste taak het aansturen van de projectmanagers. Je bewaakt de ruimte waarbinnen projectmanagers slagvaardig kunnen handelen en je voorziet hen van strategische sturing, coaching en heldere kaders. 

Interne inzet vanuit de lijnorganisatie gaat in overleg met de teamleiders. Je bent het escalatieniveau voor projectmanagers en eerste aanspreekpunt voor het college. Je bent vindbaar en aanspreekbaar voor de bestuurlijk opdrachtgever. Je voelt dat je succesvol bent als door jouw sturing de projecten gerealiseerd worden binnen de gestelde termijnen, beleidsmatige kaders en op bestuurlijk draagvlak kunnen rekenen. Verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van het ambtelijk opdrachtgeverschap is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je legt direct verantwoording af aan het afdelingshoofd van Stedelijke Ontwikkeling. De verantwoordelijkheid voor personeel en organisatie en dagelijkse aansturing van de projectmanagers ligt bij de teamleider projectmanagement, planeconomie en grondzaken.

De opdracht loopt tot 1 oktober 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend. 

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde WO-opleiding. 

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling in de afgelopen 7 jaar.

  • Ervaring als ambtelijk opdrachtgever binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Minimaal 5 jaar ervaring met complexe projecten- en gebiedsontwikkelingen in een politiek gevoelige omgeving in een gemeente groter dan 0.000 inwoners in de afgelopen 10 jaar.

  • Aantoonbaar inhoudelijke ontwikkelingskennis van complexe gebiedsontwikkelingen.

  • Ervaring met en plezier in het managen van complexe vraagstukken. 

Competenties

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

  • Reflectief en analytisch vermogen en overzien van consequenties.

  • Doorzettingskracht.

  • Organisatiegericht.

  • Besluitvaardigheid.

  • Gedreven, innovatief en inspirerend.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie

Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis van Gemeente Amstelveen op donderdag 12 september tussen 9.30 - 12.30 uur.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster
Dagen in overleg.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

Eisen

  • Opleiding: Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding.

  • Werkervaring: Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling in de afgelopen 7 jaar.

  • Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met complexe locatie- en gebiedsontwikkelingen in een politiek gevoelige omgeving (speelveld bestuurlijk opdrachtgever, ambtelijk opdrachtnemer en ontwikkelaars) opgedaan in de afgelopen 10 jaar.

Wensen

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar.

  • Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar inhoudelijke kennis en betrokkenheid bij gebiedsontwikkelingen in de afgelopen 7 jaar. Geef hieronder aan waar deze ervaring is opgedaan en hoe hieraan vorm is gegeven?

  • Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.