HR-beleidsmedewerker

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 9 dagen
95 16 Groningen

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

26 nov 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

23 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
De HR Beleidsmedewerker is een strategische en tactische gesprekspartner voor het managementteam en teamleiders. Hij/zij/hen adviseert en maakt beleid, vertaalt gemeentelijke en HR-beleidsontwikkelingen naar de praktijk en draagt actief bij aan het realiseren van organisatiedoelstellingen en het versterken van de organisatieontwikkeling bij de Gemeente Midden-Groningen.

Kerntaken en verantwoordelijkheden:

  • Signaleren van trends en ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deze vertalen naar HR-beleid en -advies.

  • Begeleiden van verandertrajecten en bijdragen aan organisatieontwikkeling

  • Adviseren bij complexe casuïstiek, zoals verzuim, disfunctioneren en arbeidsrechtelijke kwesties.

  • Opstellen en actualiseren van HR-beleidsplannen en regelingen in samenwerking met de beleidsadviseur HR.

  • Samenwerken binnen het beleidsteam van HR aan thema’s als evaluatie waarderingsbeleid, inpassen nieuwe bepalingen CAO 2025, arbeidsmarktcommunicatie.

Kandidaat omschrijving
Jij bent een gepokt en gemazeld HR-beleidsmedewerker. Je hebt je sporen verdiend binnen het vakgebied, je schrijft beleid en  je wordt als een natuurlijk gesprekspartner en adviseur gezien door directie en management op onderwerpen als Strategische Personeelsplanning, Organisatieontwikkeling, Verandermanagement en bedrijfskundige processen. Je bent snel van begrip, analytisch, gedreven en kritisch, maar altijd opbouwend. Je nieuwsgierigheid kent geen grenzen en je blijft vragen stellen. Je adviseert vanuit oplossingen, waarbij regelgeving altijd de oplossing dient, niet an. Je brengt humor mee, en relativeringsvermogen. Je schept lucht en ruimte om je heen en weet je collega’s mee te krijgen in de beweging die we maken naar de toekomst. Je zet zaken in perspectief en je draagt met hart en ziel bij aan de professionalisering van het team. Je stimuleert je collega’s het beste uit zichzelf te halen.

Functie-eisen:

  • WO werk- en denkniveau, richting bedrijfskunde/HR

  • Kennis en aantoonbare ervaring in verandermanagement en organisatiekunde

  • Stevige persoonlijkheid, sparringpartner voor directie & teamleiders

  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit

  • Oplossingsgericht werken

  • In staat om over grenzen van vakgebied te kijken en adviseren


Gewenste competenties:

  • Analytisch vermogen

  • Initiatief

  • Integriteit

  • Mondelinge communicatie

  • Omgevingsbewustzijn

  • Ondernemingszin

  • Overtuigingskracht

  • Samenwerken

  • Schriftelijke communicatie

  • Verantwoordelijkheid

Eisen

  1. De kandidaat heeft op CV aantoonbaar WO werk- en denkniveau, richting bedrijfskunde/HR

  2. De kandidaat heeft recente meerjarige aantoonbare kennis en ervaring in verandermanagement en organisatiekunde.

  3. Vanwege leiding en toezicht vanuit de gemeente nemen we ZZP'ers niet in overweging.

Gunningscriteria

  1. Toon aan dat je ervaring hebt met strategische opdrachten, een organisatiebrede kijk op organisatieontwikkeling en doorontwikkeling van teams en organisatie.
    Weging: 25 %

  2. Beschrijf je ervaring met thema’s als duurzame inzetbaarheid, hybride werken en strategische personeelsplanning.
    Weging: 15 %

  3. Beschikbaarheid op korte termijn (pré). Je bent vanaf de startdatum van deze opdracht voor minimaal 16 uur per week inzetbaar.
    Weging: 10 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het interview zal worden getoetst op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur