Begindatum:
11 feb 2025Einddatum:
31 jul 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
10 feb 2025Omschrijving van de opdracht
Het team Omgeving is onderdeel van het Fysiek Domein en houdt zich bezig met het maken van omgevingsplannen, afhandeling van omgevingsvergunningen, ruimtelijk beleid en wonen. Mooie projecten, een ambitieuze Omgevingsvisie en een soepele invoering van de Omgevingswet zijn uitdagingen waar jij en je collega’s voor staan de komende tijd. Wij willen namelijk graag continue de ruimtelijke kwaliteit van de gemeente verbeteren, zodat inwoners goed kunnen werken, wonen en recreëren.
Als medewerker omgevingsplan(nen) begeleid je de actualisering van de huidige omgevingsplannen. Hierbij heb je intensief contact met initiatiefnemers, belanghebbenden en in- en externe adviseurs. Je verbindt en weegt belangen zorgvuldig af in samenspraak met initiatiefnemer, collega’s en bestuur. Je focus hierbij ligt op de ruimtelijke kwaliteit. Je doet dit in nauwe samenwerking met de projectleiders van het Team Strategie en Projecten, voor wie je de ruimtelijke procedures ten behoeven van hun projecten coördineert, en je collega’s van Team Omgeving. Je vertegenwoordigt de gemeente ook bij juridische procedures (Raad van State).
Voor deze opdracht is het niet mogelijk om een ZZP-er voor te dragen
Verantwoordelijkheden
Taken en verantwoordelijkheden
Wat ga je doen?
Als vergunningverlener ligt het accent in je functie op de volgende werkzaamheden:
Advisering en coördinering van het proces rond het opstellen van omgevingsplannen;
Fungeren als sparringpartner voor je directe collega’s, management en bestuur.
Wat weet en kun je?
Je hebt een relevante opleiding op minimaal hbo-niveau;
Minimaal één jaar werkervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s).
Beschikbaarheid
De kandidaat is beschikbaar binnen de aangegeven start en einddatum. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 in PDF toe. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan onderstaande eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Opleidingseis(en): Kandidaat beschikt minimaal over een relevant hbo-diploma op juridisch/planologisch gebied. - Kandidaat beschikt over een relevante afgeronde MBO/HBO/WO opleiding. - Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar een relevante cursus / opleiding op het gebied van <vakgebied> afgerond.
Werkervaringseis(en): Kandidaat heeft minimaal één jaar aantoonbare actuele werkervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s). Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s).
De interviews zullen plaatsvinden op 18 februari 2025. Wij vragen u hier alvast rekening mee te houden.
Wensen
Het beoordelingsteam beoordeelt de mate waarop de CV van de kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel: - Het CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (100%) - Het CV sluit goed aan bij onze uitvraag (50%) - Het CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)