Technisch Manager Utrechts Wervengebied

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
110 24-36 Utrecht

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

7 mrt 2025

Technisch Manager Utrechts Wervengebied
Periode: Van 01-04-2025 tot 01-04-2026 (12 maanden) met mogelijke opties tot verlenging
Belasting: 24 36 uur per week gemiddeld (als start 24 uur, mogelijk later uit te breiden tot maximaal 36 uur)
Tarief: Max 110,00 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Functieschaal: 11

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van kademuren met werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het dertigjarige programmaplan werk aan de werf werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren- en zorgplicht.

Het wervengebied kent een grote complexiteit en samenhang tussen eigenaren, beheerders, gebruikers, onderlinge afspraken, prioriteiten en verwachtingen. Eigenaren van werfkelders hebben zorgen, soms is er onbegrip en weerstand. Als technisch manager van team kelderherstel ontzorgen ga je technisch advies geven aan het team. Ook help je bij alles wat erbij komt kijken voor de kostenregeling en ontzorgen van de keldereigenaren. Het team is net samengesteld. Er zitten mensen in met veel ervaring binnen het programma, maar ook mensen die nieuw zijn. Deze dynamiek zorgt ervoor dat het een fris team is met veel kennis, maar waarbij er ook ruimte is voor mensen die minder ervaring hebben binnen Gemeente Utrecht of programma Werven.

Opdrachtomschrijving
Als technisch manager Utrechts Wervengebied is jouw opdracht gesitueerd in een nieuw te vormen team: het team Ontzorgen. Dit team heeft de taak een nieuwe werkwijze te ontwikkelen en vorm te geven. In dat kader zoeken we een stevige en ervaren technisch manager. Het eerst half jaar verwachten we een inzet van 24 uur per week, wat in de daaropvolgende periode zal oplopen tot ca 36 uur per week, waarbij je ook 1 of meerdere andere (junior) technisch managers aan zult sturen. De rol zal, samen met het team Ontzorgen, in de loop van komende jaren groter en zwaarder worden.

In deze opdracht werk je mee aan het toekomstbestendig renoveren van alle werfkelders in de binnenstad van de gemeente Utrecht.

Wat van belang is, is dat je een technische bijdrage aan de processen levert en nauw samenwerkt met de projectmanager, contractmanager, omgevingsmanager en manager projectbeheersing. Om de kostenregeling en het ontzorgen van de keldereigenaren zo goed mogelijk in goede banen te leiden is jouw technische blik en advies enorm belangrijk. Om dit te bewerkstelligen is het van belang dat de samenwerking met omgevingsmanagement (wensen, eisen en beperkingen vanuit omgeving) en contractmanagement (vertaling naar contractvoorwaarden en in latere fase technische inbreng bij de contractbeheersing) op orde is. Je stemt af met de interne opdrachtgevers en werkt nauw samen met hen. Je onderkent daarin de diverse belangen en bestuurlijke gevoeligheden. Je adviseert jouw team en belanghebbenden vanuit je kennis van projecten en op basis van het Utrechtse beleid.

Om een nog helder beeld van de werkzaamheden te schetsen, willen wij dat de technisch manager van kelderherstel een bijdrage levert aan onderzoeken zoals bodem, grondwater, verkeer, milieu, lucht, geluid en draagt zorg voor het inschakelen van de juiste (technische) kennis t.b.v het project.
Zorg draagt voor de evaluatie en toetsing van het technisch ontwerp aan opdracht en overige gemaakte afspraken. De technische scope bewaakt en levert deze aan bij de manager projectbeheersing en je geeft technische wijzigingen zo nodig aan.

Resultaat van de opdracht
Dit is een langdurig programma. Jouw bijdrage zal vooral zijn in het opbouwen van een nieuwe werkwijze, vanuit jouw expertise, in een goede samenwerking met het team.

Schrijven van een advies over de renovatie van de werfkelders en de start van de uitvoering van een deel van de werfkelders, conform de nieuwe aanpak.

Jij hebt/bent:
Een opleiding op minimaal hbo niveau in de civiele techniek, inclusief recente bijscholing.
Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare opdracht als technisch manager.
Ervaring bij voorkeur bij een grote overheidsorganisatie.
Minimaal 5 jaar ervaring met aansturen van een technisch team.
Minimaal 5 jaar ervaring met adviseren van de Integraal Project Manager.

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
Samenwerken; je werkt samen met diverse en interne en externe stakeholders.
Een grote mate van flexibiliteit; het kunnen werken in een situatie waar nog niet alles helemaal duidelijk is.
Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid; je kunt mensen in eenvoudige bewoordingen uitleggen hoe het complexe verhaal in elkaar steekt.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland op donderdagochtend 20 maart 2025. Er wordt contact met je opgenomen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijving door zzpers niet toegestaan.

Het opvragen van referenties is onderdeel van de procedure, na het eerste gesprek en medeweten van betrokkene.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur