Begindatum:
1 jul 2023Einddatum:
1 jan 2024Uren per week:
28Publicatiedatum:
24 mei 2023Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.
Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.
Opdracht
Binnen de gemeente Gooise Meren wordt vanuit het IZA (Integraal Zorgakkoord) een preventieve aanpak opgesteld met als doel het versterken van de autonomie en de zelfredzaamheid van de inwoner.
Om deze preventie aanpak in de sociale basis goed vorm te geven wordt er een intensieve samenwerking gevraagd tussen verschillende partijen zowel intern binnen de gemeente Gooise Meren als met externe partijen.
Binnen onze gemeente zien we op dit moment dat meerdere overleggen elkaar overlappen in onderwerpen, ofwel naast elkaar lopen en ingevuld door verschillende partijen. Daardoor zijn deze overleggen inefficiënt als het gaat om te behalen doelen en resultaten. Men weet niet van elkaar wat aan welke tafel besproken wordt. Dit geeft onduidelijkheid.
In de gewenste situatie willen we meer gestroomlijnd samenwerking door bestaande netwerken te optimaliseren. Hierdoor is de sociale basisinfrastructuur beter in te richten. De juiste partijen zitten de juiste momenten met elkaar aan tafel en hebben de juiste agenda. De projectleider zal daarvoor kaders neerzetten en de juiste netwerken binnen Gooise Meren neer te zetten. Zowel binnen als buiten de organisatie.
Op het moment dat het project afgerond is:
Als projectleider netwerken ga je aan de slag met deze opgave. Dat doe je samen met onze maatschappelijke partners en beleidsadviseurs binnen het team sociaal domein van de gemeente. Dat team maakt onderdeel uit van de integrale beleidsafdeling ‘Mens en Omgeving’. De afdeling is opgebouwd uit zes beleidsteams (circa 50 FTE). Dit zijn het team ‘Openbare Ruimte’, team ‘Ruimtelijke Ontwikkelingen’, team ‘Sociaal Domein’ en team ‘Sport, Toerisme, Economie, Recreatie en Cultuur’ team ‘Verkeer en Parkeren’ en het team ‘Duurzaamheid en Milieu. De afdeling wordt aangestuurd door 3 managers. Dit managementteam heeft gezamenlijk de verantwoordelijkheid voor het functioneren van de afdeling met ieder hun eigen teams en aandachtsgebieden.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur bij een gemeente, de Rijksoverheid of een provincie;
2. Een maximum uurtarief van €90,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
3. Beschikbaar per 1 juli 2023 voor 28 uur per week.
Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding Rechtsgeleerdheid en/of Bestuurskunde op minimaal wo niveau (15 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur en/of Projectleider bij een gemeente, de Rijksoverheid of een provincie (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van het sociaal domein verkregen via een opleiding en/of werkervaring bij een gemeente, de Rijksoverheid of een provincie (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente, de Rijksoverheid of een provincie in het beoordelen én behandelen van subsidies (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente, de Rijksoverheid of een provincie met het in kaart brengen én opzetten van (samenwerkings)netwerken (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De beste 3 kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn van 5 kalenderdagen gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 5 juni 2023 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 juni 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 25 mei 2023, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 26 mei 2023 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 31 mei 2023, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Deze uitvraag betreft een specialistische functie, maar door de afwijkende marktomstandigheden is er gekozen voor een kortere reactietermijn.