Kasteelplein 5, 3417 JG Montfoort, Nederland
Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
25Publicatiedatum:
13 mrt 2025Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.
Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.
De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“
Opdracht
De werkzaamheden omvatten onder andere de volgende taken:
Woonruimteverdeling
- Agenda lid en voorbereiding van de Urgentiecommissie;
- Opstellen Huisvestingsverordening en nadere regels;
- Advisering bij Projecten over toewijzingen.
Advisering over huisvesting van aandachtsgroepen zoals:
- Zorgvragers;
- Statushouders;
- Arbeidsmigranten;
- Meldpunt wet betaalbare huur;
- Starters;
- Woonwagenbewoners.
Regionale samenwerking (U10), focus op brede woonzaken en verordening
- Bijwonen regionale overleggen;
- Behartigen van gemeentelijke belangen;
- Adviseren wethouder;
- Schrijven van annotaties.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het vakgebied Wonen en dan specifiek “woonruimteverdeling” en “aandachtsgroepen”;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring binnen een kleine gemeente (< 20.000 inwoners) (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met en/of kennis van de werking van regionale samenwerkingsverbanden (bijv. U10) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het adviseren van bestuurders (30 punten).
Competenties
- Zorgvuldig;
- Analytisch vermogen;
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
- Verbinder;
- Ondernemend;
- Initiatiefrijk;
- Doortastend;
- Teamplayer;
- Stressbestendig.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 maart 2025, van 13.00 uur tot 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste;
Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon;
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.