Begindatum:
1 apr 2025Einddatum:
1 okt 2025Uren per week:
16 - 24Publicatiedatum:
12 mrt 2025Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Over ons team
Het team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit 21 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de implementatie van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan. Hoewel de invoeringsdatum pas 2024 is, zijn we al volop bezig met de voorbereidingen en werken we waar mogelijk in de geest van de Omgevingswet.
Opdracht
Als constructeur beoordeel je voor de gemeente bouwplannen op constructieve aspecten, ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s, geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.
vertaal je constateringen en aandachtspunten naar heldere en begrijpelijke opmerkingen voor onze opdrachtgevers, communiceer je duidelijk, helder en vooral juridisch over de constructieve veiligheid van bouwvlakken en bestaande bouwwerken met de ontwerpend constructeur, architect, aanvrager en vergunninghouders;
treed je op als contactpersoon voor de gemeente;
ben jij in je vakgebied dé specialist en fungeer je als vraagbaak voor je collega’s;
geef je voorlichting, verstrek je informatie en aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden
Vereisten / knock-outcriteria
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bouwkunde.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als constructeur binnen een gemeente;
Beschikbaar per uiterlijk 24 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week;
Gunningscriteria (weging)
Een afgeronde opleiding / cursus HTI staal en beton (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als constructeur binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het programma Powerbrowser (25 punten);
Een maximum uurtarief van €95,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werk verkeer en Fee Flextender (15 punten).
Competenties:
Klantgerichtheid;
Creativiteit;
Samenwerken / integraal werken;
Omgevingsbewustzijn;
Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
Initiatief/proactief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 12 eventueel 13. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 19 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.