Projectleider Openbare Ruimte

Nieuwegein

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
105 16 tot 24 Utrecht

Begindatum:

3 mrt 2025

Einddatum:

3 jun 2025

Uren per week:

16 tot 24

Publicatiedatum:

5 feb 2025

Organisatie 
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft een eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen a27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad. 

Het openbaar domein 
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden, nu en in de toekomst. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.  

Opdracht 
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ook ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten: 

  • Groot onderhoud Spelen

  • Groot onderhoud Rioleringen

  • Project Betere Buurten (vervangingsonderhoud) 

Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams. 

Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Een uitdagende functie, waarbij communicatie richting bewoners en instellingen ook zeer belangrijk is.  

Betere Buurten kerkveld en omgeving 

De openbare ruimte in Kerkveld wordt compleet vernieuwd in het kader van het buurtvernieuwingsprogramma Betere Buurten. Na een intensief participatietraject, zijn we nu druk om de contracten op te stellen.  Vrijwel alle bestrating en het groen worden vervangen, ondergrondse containers worden geplaatst, de planning is om rond medio de zomer te starten met de uitvoering. 

Je beschikt over het volgende profiel: 

  • Je hebt kennis en ervaring in de civiele techniek;

  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken;

  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied;

  • Je hebt kennis om projecten samen met bewoners, bedrijven vorm te geven;

  • Je hebt ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.

Vereisten/ knock-outcriteria  
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de civiele techniek;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente;
3. Uiterlijk beschikbaar per 3 maart 2025 voor 16 tot 24 uur per week, gedurende gehele opdracht inclusief verlengingen.

Gunningscriteria (weging) 
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente; (40 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met de voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied, benoem hiervan minimaal 2 actuele voorbeelden in het cv; (20 punten) 
6. Aantoonbare werkervaring op het gebied participatie met inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken binnen een gemeentelijke instelling (10 punten). 
8. Maximaal uurtarief van €105 exclusief btw/ inclusief fee Flextender en reiskosten woon- werkverkeer (10 punten).

Competenties 

  • Flexibiliteit en schakelen in rollen

  • Integraal samenwerken en procesgevoeligheid

  • Eigenaarschap

  • Ondernemerschap

  • Externe gerichtheid/ netwerken 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: alle werkdagen 

Planning 
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op , De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Voor de zzp'er
De aanbestedende dienst kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.