Financial Controller/Projectleider

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

30 sept 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Regio Gooi en Vechtstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Regio Gooi en Vechtstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening (RAV). Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.

De functie van financial controller/projectleider maakt onderdeel uit van het team financiën. De staf bedrijfsvoering zorgt dat de organisatie kan werken en zich concentreren op haar kerntaak. Daarvoor levert het een breed scala aan ondersteunende diensten.

Opdracht
Je bent opdrachtnemer van het project heroverwegingen begroting 2026-2029; een traject waarin voor organisatiebreed mogelijkheden voor bezuinigingen in kaart worden gebracht. Met hulp van de collega financial controllers zorg je dat bezuinigingsvoorstellen worden doorgerekend en een financiële analyse wordt gemaakt van de huidige begroting. Daarnaast adviseur je op het project governance RAV; je brengt de financiële aspecten in kaart voor de Regio van wijziging van de governance van de ambulancedienst (RAV). Deze is georganiseerd in de vorm van een coöperatie met regio Flevoland. Tenslotte neem je deel aan de projectgroep regelingen. In deze projectgroep worden alle financiële en juridische regelingen geactualiseerd naar aanleiding van een gewijzigde governance op directieniveau binnen de Regio zelf.

Vereisten/knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel. De opdrachtgever stelt een laptop beschikbaar;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding bedrijfseconomie op hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel controller of financieel auditor binnen een overheidsorganisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeenschappelijke regeling in de afgelopen 3 jaar (35 punten);
7. Aantoonbare afgeronde accountancy opleiding op wo niveau (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Youforce, Civitas, AFAS Profit en Power BI (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met analyses van P&C stukken, bijvoorbeeld via jaarrekening controles, rechtmatigheid checks en verbijzonderde interne controles (10 punten);
10. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer (10 punten).

Competenties
1. Goede schriftelijke vaardigheden; weet analyses en adviezen helder te verwoorden
2. Samenwerking; kan goed schakelen met anderen vanuit verschillende disciplines

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen:
Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 21 maart 2025. De gesprekken vinden plaats via Teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur