Directeur

Gemeente Zwolle

Grote Kerkplein 15, 8011 PK Zwolle, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

1 mei 2024

Einddatum:

31 okt 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

22 mrt 2024

Opdrachtbeschrijving interim directeur-bestuurder Tiem

Context
Tiem, als zelfstandig sociaal werk- en ontwikkelbedrijf, staat in het hart van Zwolle's missie om inclusieve groei en werkgeluk te bevorderen. Als enig aandeelhouder speelt de gemeente Zwolle een belangrijke rol in het ondersteunen van deze missie. Waarbij de focus ligt op het begeleiden van mensen naar betaald werk en ontwikkeling, het bieden van passend werk en begeleiden van kwetsbare werkenden. Dit is nodig in een tijd waarin veranderingen snel gaan en de behoefte aan een veerkrachtige, sociale arbeidsmarkt groter is dan ooit. De interim directeur-bestuurder heeft de taak om Tiem's impact en bereik verder te vergroten. Waarbij nauw samengewerkt wordt met stakeholders om werkgeluk voor iedereen te realiseren.

Functie
Tiem zoekt een ervaren Interim Directeur-bestuurder om leiding te geven aan onze organisatie. Deze rol vraagt een strategische leider met bewezen ervaring in verandermanagement en het realiseren van maatschappelijke impact. De ideale kandidaat is communicatief vaardig en is bij voorkeur ervaren met het aansturen van organisaties die gericht zijn op werk- en ontwikkelmogelijkheden voor mensen waarvoor werk niet vanzelfsprekend is. Vanwege het vertrek van de huidige directeur wordt tijdelijke overbrugging gezocht.

De opdracht
De gemeente Zwolle is bezig met het herijken van de visie op arbeidsparticipatie en arbeidsmarktbeleid. Dit vraagt een strategische benadering waarin je de dialoog en samenwerking vernieuwt. Het doel is om onze dienstverlening (beter) te laten aansluiten op de te formuleren ambities en behoeften van de gemeente. Jouw vermogen om relaties te bouwen en te onderhouden, gecombineerd met een goed begrip en visie  op onze maatschappelijke missie versterkt deze samenwerking.

Je maakt als interim directeur-bestuurder een start in het werken met een nieuw type opdrachtgeverschap. Dat wordt gekenmerkt door prestatie- en kwaliteitsafspraken, met een sterke focus op het voorkomen van instroom en uitstroomresultaten.

Je neemt de leiding in de ontwikkelopgave van Tiem, gericht op intensivering van samenwerking binnen de regio en het flexibel inspelen op veranderende behoeften, inclusief de dienstverlening aan werkgevers. Deze rol vraagt om een strategische visie om Tiem's dienstenaanbod te optimaliseren en te zorgen voor een duurzame impact op de lokale arbeidsmarkt.

Functieomschrijving
Als Interim Directeur-bestuurder:

  • Leid je de organisatie door een periode van verandering waarbij je scherpe focus aanbrengt.

  • Je onderhoudt en versterkt relaties met partners, de gemeente Zwolle, de OR en andere belangrijke stakeholders.

  • Je borgt de missie van Tiem om iedereen die kan en wil werken te begeleiden naar én te ondersteunen (middels jobcoaching en SW) in een betaalde baan, groei, en (werk)geluk.

  • Met het MT formuleer en geef je uitvoering aan de strategische plannen en doelstellingen die bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de organisatie.

Profiel:

  • Bewezen ervaring als directeur of in een vergelijkbare leidinggevende rol, bij voorkeur binnen een context van maatschappelijke ontwikkeling en impact.

  • Uitstekende leiderschapskwaliteiten, met het vermogen om te motiveren, te inspireren en teams te leiden door verandering.

  • Sterke communicatieve vaardigheden en de bekwaamheid om effectief samen te werken met diverse groepen stakeholders.

  • Ervaring met verandermanagement en het implementeren van strategische initiatieven.

  • Affiniteit met de missie van Tiem en je hebt hart voor het bevorderen van werkgeluk en sociale inclusie.

  • Bekend met de regio Zwolle.


Duur en voorwaarden
De opdracht is voor een periode van 6 tot 12 maanden, met de mogelijkheid tot verlenging. Het betreft een fulltime positie van gemiddeld 36 uur per week. Minder is bespreekbaar. Van de kandidaat wordt verwacht nauw samen te werken met het team van Tiem. Je rapporteert aan de opdrachtgever en enig aandeelhouder, zijnde gemeente Zwolle.

Eisen

  1. De kandidaat heeft op cv aantoonbaar ervaring academisch werk- en denkniveau, bij voorkeur in een relevante richting zoals bedrijfskunde, sociale wetenschappen of management.

  2. De kandidaat heeft op cv aantoonbaar ervaring met minimaal 5 jaar ervaring in een directeursfunctie of vergelijkbare leidinggevende rol, specifiek binnen het sociale domein of vergelijkbare maatschappelijk betrokken organisaties.

  3. De kandidaat heeft op cv aantoonbaar ervaring met verandermanagement en het succesvol doorvoeren van organisatieveranderingen.

  4. De kandidaat heeft op cv aantoonbaar ervaring met stakeholdermanagement en het onderhouden van relaties met overheidsinstanties, werknemersvertegenwoordigingen, en andere belangrijke partners.

  5. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het zich bewegen binnen complexe (bestuurlijke) structuren.


Wensen

  1. De kandidaat kan zo spoedig mogelijk beginnen en uiterlijk per 1 mei 2024.


In het gesprek worden getoetst:

  • Affiniteit met de missie van Tiem en gedrevenheid om sociale inclusie en werkgeluk te bevorderen.

  • Communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, op verschillende niveaus.

  • Creativiteit in het vinden van oplossingen voor vraagstukken en het onderzoeken en benutten van mogelijkheden binnen het sociaal domein.

  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te opereren in een veranderende omgeving.

  • Een coachende leiderschapsstijl die medewerkers inspireert, motiveert en betrekt bij de doorontwikkeling van de organisatie.


De gesprekken zijn gepland op 11 april in de ochtend en 12 april in de middag. Fijn als de kandidaat dan beschikbaar is. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.