Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
1 jan 2025Uren per week:
38Publicatiedatum:
27 aug 2024Functienaam: Manager energiebedrijf
Aantal uren per week: 38 uur
Start overeenkomst: Zo snel mogelijk, uiterlijk 1 oktober
Einddatum: De einddatum van de initiele periode is 3 maanden na start, uiterlijk 1 januari
Optie verlenging contract: Ja, maximaal 9 maanden.
Prevalerend op bovenstaande:
De einddatum wordt bepaald aan de hand van het functioneren van de desbetreffende kandidaat, de werving voor managementassistenten in dienst van de UvA en/of het beschikbaar komen van managementassistenten in dienst vanuit andere projecten (rekeninghoudende met de opzegtermijn van één maand).
Opdrachtomschrijving
De afdeling Huisvesting beheert de vastgoed portefeuille voor de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam. De afdeling bestaat uit de teams projectmanagement, onderhoudsmanagement, technisch management en vastgoedmanagementinformatie & energiebedrijf. Binnen dit laatste team is het energiebedrijf verantwoordelijk voor de NUTS voorzieningen van de UvA en HvA. Het energiebedrijf is volop in ontwikkeling, van een administratieve organisatie, naar een volwaardig energiebedrijf met beleid op tactisch en strategisch niveau. De operationele kracht is verdeeld over de teams van huisvesting.
Binnen het energiebedrijf werken nu twee medewerkers, dit wordt uitgebreid naar 7 medewerkers. Wij zijn op zoek naar een interim manager die, samen met deze medewerkers en onder aansturing van een interim teamleider, zorgdraagt dat het team de volgende taken goed uitvoert:
Het inkopen en administreren van energie voor UvA & HvA,
Het meten, regelen en optimaliseren van het energieverbruik,
Het verduurzamen van het vastgoed en energie intensieve installaties
Beleid, beheer en onderhoud energie bodem bronnen
Onderdeel van de programma aanpak netcongestie (toetsend en sturend)
Expertiseontwikkeling en beleid voor energie management
Werkzaamheden
Hierbij zijn voor de interim manager de volgende taken van toepassing:
Managen, structureren en optimaliseren van de werkzaamheden van het team
In samenwerking met de (interim) teamleider werven van nieuwe teamleden
Opstellen van budgetten, hierop sturen en zorgdragen voor verantwoording
Management rapportages opstellen en optimaliseren
Optimalisatie energiebedrijfsvoering en ontwikkelen lange termijn aanpak op tactische en strategisch niveau
In samenwerking met control, opstellen van passende en toekomstbestendige interne kostprijsberekening en financieringssystematiek
Werkervaringseisen
Minimaal 5 jaar werkervaring in de energiesector of met de energievoorziening binnen grote instellingen
Ruime kennis van de (Nederlandse en Europese) energiemarkt, ontwikkelingen en trends, inclusief financiering, tarifering en wet- en regelgeving.
Ruime kennis van de verduurzamingsmogelijkheden binnen de energievoorziening van een organisatie.
Werkervaring met vastgoedinstallaties is een pre
Minimaal 5 jaar werkervaring met structureren en optimaliseren van werkpakketten en processen
Ervaring met inkoop van energie, bij voorkeur via Europese aanbestedingstrajecten
Ervaring met het opstellen van managementrapportages
???????Kerncompetencies
Daadkrachtig, je toont initiatief en komt in actie. Maakt weloverwogen keuzes, prioriteert en stelt grenzen. Je staat stevig in je schoenen en bewaart rust en overzicht waar nodig.
Analytische vaardigheden, je overziet grote hoeveelheden informatie eenvoudig, ziet verbanden, oorzaken en gevolg en kan hier conclusies en acties aan verbinden.
Wendbaar, je volgt interne en externe ontwikkelingen en verwerkt deze in concrete adviezen en voorstellen
Strategisch opereren, je geeft richting door te sturen op inhoud, bedrijfsvoering en personeel. Je blijft uit de waan van de dag door toekomstgericht te denken en lange termijn plannen te maken
Co-creatie, je achterhaalt de behoeftes van je opdrachtgevers en medewerkers en toont initiatief door op het juiste moment aan tafel te zitten.