Manager energiebedrijf

1012 WP Amsterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 38 Noord-Holland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

38

Publicatiedatum:

27 aug 2024

Functienaam: Manager energiebedrijf
Aantal uren per week: 38 uur
Start overeenkomst: Zo snel mogelijk, uiterlijk 1 oktober
Einddatum: De einddatum van de initiele periode is 3 maanden na start, uiterlijk 1 januari
Optie verlenging contract: Ja, maximaal 9 maanden.

Prevalerend op bovenstaande:
De einddatum wordt bepaald aan de hand van het functioneren van de desbetreffende kandidaat, de werving voor managementassistenten in dienst van de UvA en/of het beschikbaar komen van managementassistenten in dienst vanuit andere projecten (rekeninghoudende met de opzegtermijn van één maand). 

Opdrachtomschrijving
De afdeling Huisvesting beheert de vastgoed portefeuille voor de Hogeschool van Amsterdam en de Universiteit van Amsterdam. De afdeling bestaat uit de teams projectmanagement, onderhoudsmanagement, technisch management en vastgoedmanagementinformatie & energiebedrijf. Binnen dit laatste team is het energiebedrijf verantwoordelijk voor de NUTS voorzieningen van de UvA en HvA. Het energiebedrijf is volop in ontwikkeling, van een administratieve organisatie, naar een volwaardig energiebedrijf   met beleid op tactisch en strategisch niveau. De operationele kracht is verdeeld over de teams van huisvesting.

Binnen het energiebedrijf werken nu twee medewerkers, dit wordt uitgebreid naar 7   medewerkers. Wij zijn op zoek naar een interim manager die, samen met deze medewerkers en onder aansturing van een interim teamleider, zorgdraagt dat het team de volgende taken goed uitvoert:

  • Het inkopen en administreren van energie voor UvA & HvA, 

  • Het meten, regelen en optimaliseren van het energieverbruik, 

  • Het verduurzamen van het vastgoed en energie intensieve installaties

  • Beleid, beheer en onderhoud energie bodem bronnen

  • Onderdeel van de programma aanpak netcongestie (toetsend en sturend)

  • Expertiseontwikkeling en beleid voor energie management 

Werkzaamheden
Hierbij zijn voor de interim manager de volgende taken van toepassing:   

  • Managen, structureren en optimaliseren van de werkzaamheden van het team

  • In samenwerking met de (interim) teamleider werven van nieuwe teamleden

  • Opstellen van budgetten, hierop sturen en zorgdragen voor verantwoording

  • Management rapportages opstellen en optimaliseren

  • Optimalisatie energiebedrijfsvoering en ontwikkelen lange termijn aanpak  op tactische en strategisch niveau

  • In samenwerking met control, opstellen van passende en toekomstbestendige interne kostprijsberekening en financieringssystematiek

Werkervaringseisen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de energiesector of met de energievoorziening binnen grote instellingen 

  • Ruime kennis van de (Nederlandse en Europese) energiemarkt, ontwikkelingen en trends, inclusief financiering, tarifering en wet- en regelgeving.

  • Ruime kennis van de verduurzamingsmogelijkheden binnen de energievoorziening van een organisatie.

  • Werkervaring met vastgoedinstallaties is een pre

  • Minimaal 5 jaar werkervaring met structureren en optimaliseren van werkpakketten en processen

  • Ervaring met inkoop van energie, bij voorkeur via Europese aanbestedingstrajecten

  • Ervaring met het opstellen van managementrapportages

???????Kerncompetencies

  • Daadkrachtig, je toont initiatief en komt in actie. Maakt weloverwogen keuzes, prioriteert en stelt grenzen. Je staat stevig in je schoenen en bewaart rust en overzicht waar nodig.

  • Analytische vaardigheden, je overziet grote hoeveelheden informatie eenvoudig, ziet verbanden, oorzaken en gevolg en kan hier conclusies en acties aan verbinden.

  • Wendbaar, je volgt interne en externe ontwikkelingen en verwerkt deze in concrete adviezen en voorstellen

  • Strategisch opereren, je geeft richting door te sturen op inhoud, bedrijfsvoering en personeel. Je blijft uit de waan van de dag door toekomstgericht te denken en lange termijn plannen te maken

  • Co-creatie, je achterhaalt de behoeftes van je opdrachtgevers en medewerkers en toont initiatief door op het juiste moment aan tafel te zitten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.