Power BI specialist

Veiligheidsregio Utrecht

Meerndijk 17, 3454 HM Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 18 - 36 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

1 feb 2025

Uren per week:

18 - 36

Publicatiedatum:

11 sept 2024

Organisatie

Wij dragen bij aan veiligheid. Elke dag weer, steeds beter.
De Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor alle 26 Utrechtse gemeenten in de provincie Utrecht. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio. Lees meer over wie wij zijn en wat we doen.

Of je nu branden blust of werkt op kantoor: bij de VRU werken mensen met een passie. Een passie om levens te redden, om incidenten te voorkomen en te bestrijden. Mensen met een helder hoofd en een hart dat klopt voor de goede afloop. Dienstbaar, deskundig, alert en adequaat.

Opdracht
Binnen de directie Crisisbeheersing van de veiligheidsregio Utrecht bestaat het onderdeel veiligheidsinformatiecentrum (VIC). In het VIC kijken we naar dreigingen die op de veiligheidsregio af komen. Medio volgend jaar worden de meldkamers van de veiligheidsregio’s Gooi & Vechtstreek, Flevoland en Utrecht samengevoegd, meldkamer Midden Nederland. Ook voor het VIC wordt dan het aandachtsgebied het gehele gebied Midden Nederland.    

Om hier invulling aan te geven maken we op dit moment informatie producten die worden getoond in een dashboard. Aan het dashboard worden de volgende eisen gesteld:

  • Het VIC dashboard is online beschikbaar;

  • Het dashboard geeft een actueel beeld van het verzorgingsgebied van de drie veiligheidsregio’s, tezamen Midden-Nederland;

  • Het dashboard maakt gebruik van zowel interne informatiebronnen als externe informatiebronnen;

  • Het dashboard voldoet aan de beveiligingseisen die gesteld zijn binnen de VRU;

  • Het dashboard maakt gebruik van de bestaande autorisatiestructuur;

  • Het dashboard wordt gebouwd in nauwe samenwerking met specialisten van de veiligheidsregio’s Flevoland en Gooi & Vechtstreek;

  • Het dashboard is gebouwd met de Enterprise Power BI omgeving waar de VRU de beschikking over heeft.

Om dit dashboard te kunnen ontwikkelen is het nodig om kennis en ervaring te hebben van Power BI, Power Apps en Azure. Kennis van DAX, Power Query en datavisualisatie is vereist. Daarnaast is kennis van autorisatie management in Power BI service benodigd. Samenwerking met ons business intelligence competence center is een vereiste. Kennis rondom de informatiestromen ten aanzien van crisisbeheersing en de partners is daarbij een pre.

Vereisten/ knock-outcriteria (te beoordelen door Flextender)
1. Aantoonbare werkervaring met Power BI, Power Apps én Power BI Service;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met DAX, Power Query én Datavisualisatie;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor 18-36 uur per week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met van PowerBI (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met DAX in de afgelopen 5 jaar (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Datavisualisatie in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring binnen een Veiligheidsregio (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Sterk analytisch vermogen;

  • Sterk zijn in de communicatie wat kan wel en wat kan niet;

  • Initiatief kunnen nemen in het bedenken van alternatieve oplossingen;

  • Team speler kunnen zijn met collega’s van verschillende afdelingen en andere veiligheidsregio’s.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;

  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,05 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do.

Planning
De digitale gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 19 september 2024 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 12 september 2024, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 13 september 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

Overige informatie

  • De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd op de eerste werkdag.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega’s uit het team (deels) uitvallen.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor VRU komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender is.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 16 september 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.