Begindatum:
8 apr 2024Einddatum:
8 jul 2024Uren per week:
36 uurPublicatiedatum:
13 mrt 2024Organisatie
Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 114.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en een fijne leefomgeving. Tussen bereikbaarheid en gezondheid. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. De kansen en uitdagingen zijn bij onze gemeente groot.
Cluster Dienstverlening
Het cluster Dienstverlening levert een divers producten- en dienstenpakket. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de balie voor paspoorten en huwelijken, klantcontactcentrum, bedrijven- & omgevingscontactcentrum, organiseren verkiezingen, historisch archief etc. Voor het sociaal domein gaat het om de bijstand, Wet maatschappelijke ondersteuning, schuldhulpverlening, leerplicht, Voortijdig Schoolverlaten etc.
Kortom het is een grote dynamische organisatie met diverse klantprocessen. Waarbij de sturing en ontwikkeling van de going concern van de dienstverlening in brede zin een belangrijke taak voor het management en de directeur is.
Team Inkomen
Team Inkomen houdt zich bezig met de uitvoering van de Participatiewet, de Ioaw en de Ioaz en het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz). Momenteel voeren we ook de energietoeslag en de leefgeldregeling voor Oekraïners uit.
We beoordelen aanvragen levensonderhoud en bijzondere bijstand en verzorgen daarmee de inkomenskant van de Participatiewet (rechtmatigheid). De re-integratie van de ontvangers van een uitkering Participatiewet wordt verzorgd door Patijnenburg (Werkplein Westland in Naaldwijk). In nauwe samenwerking met de collega’s van Patijnenburg en die van schuldhulpverlening en leerplicht zetten we in op de eigen kracht van inwoners met een uitkering, zodat zij zo snel mogelijk weer in het eigen bestaan kunnen voorzien en mee kunnen doen in de samenleving.
Opdracht
Binnen team Inkomen werken diverse consulenten (Consulenten Poort, Consulenten Beheer en Consulenten Bbz). Door de ziekte van collega’s is er behoefte aan de tijdelijke inzet van een ervaren Consulent Inkomen die wordt ingezet aan de Poort. Concreet houdt dit in dat je gesprekken voert, het recht op bijstand vaststelt, rapporteert en beschikkingen maakt en deelneemt aan teamoverleg en overleg met de overige Consulenten Poort in het Poortoverleg. De voornaamste werkzaamheden zijn de afhandeling van aanvragen levensonderhoud en aanvragen bijzondere bijstand van Nuggers.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal € 79,55 inclusief reiskosten woon-werk, fee Flextender en excl. BTW
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent inkomen bij een gemeentelijke instelling;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud Participatiewet;
4. Een afgeronde opleiding op hbo bachelor opleiding SJD of MD;
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (40 punten);
a. Tussen de 3 en de 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (20 punten)
b. 5 tot 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (30 punten);
c. Meer dan 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (40 punten);
d. Minder dan 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent/Klantmanager Inkomen (0 punten).
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar Suite voor het Sociaal Domein, My Corsa en Handboek Schulinck (30 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud Participatiewet bij een gemeentelijke instelling (20 punten);
8. Uiterlijk beschikbaar per 8 april 2024 voor 36 uur per week (10 punten).
Competenties
Oplossingsgericht
Besluitvaardig
Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Flexibel
Plannen en organiseren
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 21 maart 2024 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 maart 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het aantal te declareren uren mag het maximum van 1620 uur per jaar niet overschrijden. Er geldt een terugbetalingsverplichting voor het teveel gedeclareerde.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.